Då var julen borta

Idag har vi haft en hel vecka på det nya året och jag har lämnat julen bakom mig, jag har väldigt svårt för att behålla julpynt, gran och liknande efter nyår. Då vill jag bara packa ner allt i jul lådan och ställa upp på vinden igen. Vissa tycker att detta är ett stressat beteende och vill behålla julen mycket längre än så och det tycker jag är helt okej. När det kommer till mig själv vill jag bara rensa ut och få det ljust och rent, det betyder inte att jag är stressad och vill skynda till våren men jag vill ha en ny start och julen tillhör det gångna året. Lång inledning till ett inlägg där jag egentligen bara ville visa min skänk där jag "vårstädat" lite.
 
 
Krukan med ljus i och ljuslyktan är från Paradisverkstaden i Färjestaden, min favoritbutik när det kommer till inredning i keramik. Det känns också lite speciellt eftersom sakerna är tillverkade på Öland.
 
Jag har sjukt svårt för att inreda i fönster, blir det för mycket och för plottrigt känner jag mig inte bekväm. I vardagsrummet har i alla fall dessa två ting fått ta plats på fönsterbrädan; flaskan (?) i favoritfärgen har jag köpt på loppis och lampfoten kommer från farmor och farfars hem.
 
Tavlan har min fina gammelmormor målat, jag tror motivet är på kalkbrottet på södra Öland. Nu när mormor inte finns längre så känns det fint att ha den här tavlan, varje gång jag tittar på den så tänker jag på henne <3 Vintage globerna är de gamla vanliga som alltid har stått där!