Roadtrip på södra Öland

Idag tänkte jag dela med mig av bilder från gårdagen. Jag drog med mig Annie och Levi på en liten roadtrip på södra Öland. Trotts att Annie och jag är uppväxta på norra Öland så är det ganska sällan som vi besöker den södra delen av ön. Vi började med loppis i Stenladan i Algutsrum där vi hängde på låset klockan tio.
 
Annie hamnade såklart i boklådan, hon är den största bokmalen jag känner.
 
 
Jag och mamma var på den här loppisen i början av semestern och då köpte jag en helt otroligt fin lampfot men den här gången hittade jag bara två galgar i bambu.
 
Efter loppis körde vi hit! Till Capellagården som är en hantverksskola där människor från hela världen kommer för att läsa deras kurser. Jag har skrivit om denna skola tidigare här på bloggen, någon gång vill jag gå deras textilprogram.
 
Vi kikade i deras lilla butik där eleverna säljer sina hantverk, sååå fina saker! (Vågade inte fota inne i butiken)
 
 
 
 
Dom hade ett litet grönsaksstånd med egenodlade grönsaker, den här vackra zucchinin köpte Annie och Levi med sig hem. 
 
Dessa två korgar med de vackraste buketter jag någonsin sett stod på golvet i trädgårdsbutiken och vi blev väldigt besvikna när vi insåg att vi inte kunde köpa med oss hem för då skulle dom dö i bilen.
 
 
 
 
 
 
Vi gick och njöt av alla vackra blommor i trädgården istället och när jag strosade runt bland odlingarna hittade jag dessa två mediterandes bland grönskan, sötisar! <3
 
 
Efter att ha beundrat omgivningarna blev vi extremt fikasugna och passande nog fanns det ett café. Ja, det var lika magiskt gott som det ser ut på bilden!
 
Annie var väldigt förkyld (jag blev tyvärr smittad och sitter nu och snörvlar i min soffa) och behövde kureras med lite te.
 
Här händer det grejer, det är inte varje dag vi hamnar på samma bild! Jag kan inte heller påstå att vi bli mer lika med åren, men likväl är vi tvillingar för det.
 
Efter Capellagården gick vi runt lite i byn och tittade på alla vackra hus. Sen körde vi till havet för ett dopp, när man åker i en bil utan AC behöver man verkligen kylas ner lite.
 
 
 
 
Efter badet blev vi hungriga igen och det var dags för lunch på Strand Nära café. Jag tog salladen på bilden ovan och till efterrätt delade vi på en chokladkaka. Vi sa till varandra: "det känns som att vi äter oss igenom södra Öland", men när det finns så många guldställen så går det inte att låta bli. 
 
 
Min solfjäder som är köpt i Afrika har varit väldigt användbar den här sommaren, stort plus att den både är effektiv och snygg!
 
En kaffeskål får avsluta bildflödet på dagens äventyr. Det var en väldigt mysig sista utflykt för den här semestern och på måndag börjar livet på Maxi igen, men det ska faktiskt bli helt okej att komma tillbaka. Tack Annie och Levi för att ni följde med och stod ut med mig och min kamera!
 
 
#1 / / Annie:

Så fin dag ❤️ Tack själv! Vi gör samma roadtrip i höst tycker jag. Då kan vi ta en höstig bild på oss 😍 Ledsen att jag smittade dig.