Lägenheten känns äntligen komplett

 
Jag tänkte uppdatera er lite på inredningsfronten här hemma! (Dessa bilder är tagna i oktober då ljuset fortfarande letade sig in genom fönstren.) Vi börjar med vardagsrummet och vår älskade soffa! Jag har äntligen bytt ut alla kuddar och är sååå kär i dem, de senaste tillskotten är två senapsgula kuddar från svenskt tenn med elefanter på. När jag fyllde år fick jag tyget av mamma i present och nu har jag lyckats sy ihop dem till två fodral. Den ena ser ni på bilden som är i soffan och den andra har jag placerat i gungstolen som inte fick vara med på bild. Utöver dessa kuddar så har jag även en gul sammetskudde.
 
 
I somras slängde vi äntligen ut vår IKEA TV-möbel som vi haft sedan Hampus flyttade hemifrån och ersättaren fick bli tre vita lagerhyllor från Jula och jag blev så jäkla nöjd över resultatet. Min LP spelare fick också en plats efter att ha legat undangömd i några år. I köket har ett stort matbord fått flytta in, äntligen!! Eftersom vi har ett väldigt stort kök har jag velat ha ett större matbord länge men vi har inte kunnat bestämma oss om vi skulle bygga ett själva, köpa på loppis eller ett nyproducerat. Men det löste sig så smidigt som att mina föräldrar bytte ut sitt bord så det fick vi helt enkelt ta över. Så nu har vi ett stort matbord som går att göra hur långt som helst och som våra retrostolar passar perfekt med. Det var dessutom gratis haha! Dock ska vi slipa och lacka om bordet för att få bort den här super gula tonen. Så tack mamma och pappa!
 
 
Nu börjar jag känna mig ganska färdig med den här lägenheten efter tre år och det är nästan svårt att fatta hur lång tid det kan ta, men jag väntar hellre lite extra på att hitta möbler som vi verkligen vill ha istället för att stress-köpa något som vi sedan tröttnar på lika fort. Sedan kommer det såklart bytas ut lite inredning då och då i form av textilier och sådant men de stora bitarna är nu på plats.