Julafton

God Jul vill jag säga men jag tror det passar bättre med God fortsättning! Har ni haft en bra julafton? Jag hade en vädligt mysig jul hemma med familjen och farfar och vi var äntligen lediga allihopa en hel julafton. Nu tänkte jag visa min jul och vi börjar från juldagsmorgonen. Vi blev väckta hyffsat tidigt för att gå ner till soffan och elda i spisen, mamma hade fixat skinkmacka, te och kaffe. 
 
Klockan 9:30 kom farfar för den traditionsenliga julgrötsfrukosten innan han åkte till kyrkan och gjorde sin sista gudtjänst som kyrkvärd. 
 
Vi skippade dock kyrkan och tog en långpromenad istället, först gick vi till farfmors grav för att tända ett ljus och säga god jul, sen gick vi ner till Källahamn och hem igen. Någon julstämning fick jag inte precis av allt grått och regnigt men havet är i alla fall vackert i alla väder. 
 
 
 
 
Mina fina fina föräldrar <3 På torsdag åker dom på semester till Dubai och kryssning i Abu dhabi i tre veckor. Dom är så värda det men jag kommer sakna dom!
 
 
Mina systrar är inte så dumma dom heller! <3
 
Efter att vi kom hem från promenaden gjorde vi oss fina, kollade på Kalle Anka och körde sedan till Löttorp för att hämta farfar och dricka glögg i hans nya lägenhet. Runt klockan sex var det äntligen dags för julbord!
 
När vi inte fick i oss en prinskorv till så samlades vi i soffan för att dela ut julklappar, min favorit del av julafton hehe. Jag tycker det är så roligt att ge bort julklappar och såklart att få också. Det blev många fina och bra klappar och de jag gav bort verkade också uppskattade. I vår familj har vi ingen regel om max en julklapp eller så, nej vi öser på så alla sitter med varsit litet berg. Jag och mina systrar är mest bortskämda...
 
 
Såklart tog vi vårt årliga julkort framför granen också, jag önskar verkligen att vi kommer sitta såhär och posera ända tills vi blir gammla och grå. Det här året hade jag en ny klänning som jag beställt från Jumperfabriken i 60-tals modell och jag tycker den är så fiiin och välsydd. Tyvärr fick jag inget ordentligt kort på den.
 
Tack för den här julen och tack för min älskade familj! 
 
Nu i mellandagarna är det tänkt att jag ska jobba men jag har gått och blivit sjuk så jag ligger mest och snorar i sängen, hoppas det går över fort. Ta hand om varandra så ses vi snart igen (ska föröska i alla fall)!
 
#1 / / Annie:

En väldigt bra julafton, njuter av den fortfarande ❤️