Den tredje och sista dagen på Gotland

Då var vi framme till den tredje och sista dagen på vår lilla semester på Gotland. Vi började denna fredag på Visbys idylliska gator på jakt efter lite shopping och fika. Vädret var mulet men bra mycket varmare än dagen innan.
 
 
Shoppa gjorde vi bland annat i denna underbara butik, jag ville ha precis varenda pinal där inne! Det gick tyvärr inte ihop sig med min plånbok men en sak fick i alla fall följa med hem, nämligen en ljusslinga till hallen. Vi har letat efter precis en sådan men inte hittat någon, bara massa konstiga varianter i plast och solcell osv. Det är när man minst anar det som man hittar det! Jag kan inte riktigt beskriva den så det får bli i ett eget inlägg.
 
Ja ni ser ju! Emma handlade en underbar klippan filt, så fint minne att ha från denna ö.
 
Fikat hittade vi bredvid butiken, så praktiskt. 
 
Dessa två var fikasugna minnsann.
 
Dom här två också. Jag har inte en enda bild på mig själv där det där jäkla linnslocket inte finns med... När vi hade checkat av shopping och fika på vår lista så bar det ut på vägarna igen, denna gången söder ut.
 
Till denna byggnad bland annat. Detta är Grå gåsen där "Så mycket bättre" spelas in.
 
 
Nästa stopp blev så långt söderut som gick att komma men jag kommer inte ihåg vad det hette. Hit åkte vi i varje fall för att få se lite raukar. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sedan sa vi tack och hej för oss och tog färjan tillbaka till fastlandet. Jag är så glad att vi faktiskt tog oss iväg, tycker det är viktigt att skapa sådana här minnen för det är dem man kommer ihåg sedan när man är gammal och skruttig. Tack Emma, Linus och Hampus för en toppenresa!