Mars genom mobilen

Hej! Nu var det två månader sedan jag sist gjorde ett inlägg så jag tänkte göra ett försök att blåsa lite liv i den här bloggen. Jag vill införa ett nytt koncept eller snarare en ny rubrik där jag går igenom den gångna månaden genom bilder som jag fotat med mobilen, rubriken kommer alltså lyda: Mars (den aktuella månadens namn) genom mobilen. Jag har blivit sämre och sämre på att ta fram min systemkamera vilket är skit tråkigt men jag fotar ju faktiskt lite oftare med min mobil och det kanske kan vara roligt både för mig och er att få se dem också. Tyvärr kommer det att ta emot lite för mig att visa osamanhängande och lågupplösta mobilbilder här då jag vill att min blogg ska visa fina och genomtänkta bilder, men jag tror det blir en nyttig övning för en perfektionist som mig! Okej nog med babbel så börjar vi att titta på hur mars månad har sett ut.
 
Jag hittade det perfekta sättet att göra fotoalbum på, nämligen genom en app på mobilen! Designen är precis så enkel och stilren som jag vill ha den samt att det går riktigt smidigt att få till ett snyggt album. Jag gör ett fotoalbum för varje år och för varje resa. Som ni ser ligger jag lite efter med framkallandet...
 
Det bästa med den här månaden är att jag har haft min allra första betalda semester! I nio dagar har jag kunnat göra precis vad jag vill och klä på mig något annat än min ICA uniform. Eftersom just kläder är ett stort intresse för mig var det riktigt kul att få göra sig lite fin. Här ovan i lite nya prickar i form av en scarf och en blus.
 
Semesterveckan avslutades med två dagar i Göteborg tillsammans med Hampus. Såhär i slutet av mars så kom ÄNTLIGEN våren och vi bara njöt av den efterlängtade solen medans vi strosade runt mellan butikerna. Hampus mål med vår lilla tripp var räkmackorna på Fiskekyrkan och jag är inte den som tackar nej till denna gudomliga delikatess. Vi fick köa en stund innan vi fick två små stolar vid baren, dessa mackor är det dyraste jag ätit men värt varenda krona!
 
När vi kom hem igen från GBG så ställde vi bara in resväskan för att snabbt bege oss ut på en promenad i den vackra solnedgången, det känns verkligen som att jag börjar vakna till liv igen efter den låååånga vintern och mörkret. Hur lyxigt är det inte att ha den här bryggan och havet bara några minuter från lägenheten?!
 
Det blev inte super mycket shopping i Göteborg men detta prickiga kuddfodral från Afroart fick följa med hem efter att jag haft det på min önskelista en lång tid. Jag har alltid gillat prickar men nu har det gått lite över styr tror jag, 80% av min garderob består av prickiga plagg. Men jag har bestämt mig för att inte kämpa emot utan omfamna alla prickar som jag släpar in över tröskeln.
 
Efter semestern hann jag bara jobba i fyra dagarn innan jag fick lite ledigt igen, en långhelg på tre dagar. I fredags tränade jag två gruppträningspass på Friskis & Svettis, JA jag har börjat träna!!!!! Och på kvällen kom min kusin Emma och hennes Sambo Linus på middag, jag hade på mig resten av Göteborgs-shoppingen: en småblommig omlottklänning från Mango och ett knalligt rött läppstift från Yves Rocher. Till efterätt hade jag och Hampus bakat chokladbollar, det bakar man alldeles för sällan!
 
Igår och idag har vi bara tagit det lugnt och myst mycket hemma i lägenheten bortsett från en liten utflykt till Hampus verkstad där vi grillade korv och idag gick vi en power walk på 50 minuter. Var tvungen att fota min frukost imorse då den blev så himla färgglad, mycket god var den också. 
 
Så det var ett urplock från vad min månad har innehållit! Mycket ledighet vilket jag var i stort behov utav och så mycket njut av solens återkomst. Nu är det slut på ledigheten och en sex dagars jobbvecka väntar, jag ska försöka hinna med några vändor till Friskis också då det redan efter bara några veckor har gjort stor skillnad på mitt mående. I slutet av den kommande veckan så kommer Hampus familj hem från Thailand och sen är det påsk. Hoppas att ni gillade mitt nya "koncept" med månadens mobilbilder och att ni ser framemot våren lika mycket som jag.
 
Ta hand om er tills vi hörs igen! Kram
#1 / / Angelica Wåhlin:

Alltså, jag älskar ju såna här inlägg! Jag älskar även systemkamerabilder med fantastisk kvalle, men oftast har man mobilen med sig oftare & jag tycker det är så kul att se "vanliga" bilder ur bloggarens vardag som kontrast :)