Årsresumé 2015

     Januari
  • De första dagarn av året spenderade jag i Sydafrika med min familj och 12 andra härliga personer. På den resan fick jag uppleva många fantastiska äventyr och se otroligt vackra platser. Minnen som alltid kommer finnas kvar.
  • Hemma var det vinter, och jag och Hampus tog frukostkorgen med oss till Ekö.
     Februari
  • Vi tog vårt pick och pack och flyttade till en lägenhet i stan. Stor och rymlig med högt i tak, stora gamla fönster och inte mindre än tre kakelugnar. En dröm som gick i uppfyllelse!
  • PIB gjorde en klassresa till huvudstaden där det bjöds på många inspirerande studiebesök, shopping och hotellövernattning.
  • Jag och min klasskompis Linda skyltade åt Kompaniet i Växjö, en stor utmaning men lärorikt och roligt!
     Mars
  • Vi var bjudna på barndop och jag sydde ett lapptäcke som dopgåva.
  • Jag praktiserade på IKEA:s communication and interior design avdelning i tre veckor. Fick bära deras arbetskläder och kände mig så himla proffsig, vilket förevigades i toalettspegeln. 
  • Jag, Annie och Frida besökte Cappelagården på Öland då jag hade funderingar på att söka dit efter examen. Det får dock bli ett senare projekt i livet, men det är väldigt inspirerande att bara göra ett studiebesök där.
  • Melanie fyllde fyra år och det bjöds på kalas med Frost-tema!
     April
  • I aril åkte jag till Göteborg med Hampus och hans familj. Vi hade ställt in siktet på Feskekörkan och deras gudomliga räkmackor och avslutade sedan med en färgglad donut.
     Maj
  • Jag fick akut hemlängtan och åkte hem till ön där det var full vår, jag dök ner med kameran i varenda buske för att dokumentera.
  • Vi var barnvakt åt Melanie en dag och visade henne slottet bland annat, det var en succé!
  • Fina mamma fyllde år och det firades på nya glasverandan.
  • Det blev ännu en picknick på Ekö, den här gången tog vi med grillen.
  • Jag tog på mig min nya blommiga jumpsuit för att gå på ett års kalas.
  • Jag fick världens största buket med syrener av mamma.
     Juni
  • Jag fick än en gång äran att fotografera Maddes underbara ungar, den här gången var det dags för Cornelias ett års foton. 
  • Sedan gick jag äntligen på sommarlov och det innledes med 20 års kalas för kusin Emma.
  • I juni var det mycket festligheter av alla de slag och jag fotograferade min vackra lillasyster på hennes studentbal.
  • Jag och bästisarna gjorde en roadtrip til Eksö för att hälsa på både nya och gamla bekantskaper.
  • Min biltokiga pojkvän köpte en BMW M3 cab!
  • Och så var det dags för Ida att ta studenten! Det var en perfekt sommardag med så mycket glädje och jag hade tio gånger roligare än på min egen student för fyra (!!!) år sedan.
     Juli
  • Festligheterna fortsatte in i juli, Hampus fyllde 23 år och vi firade två års förlovning. Vi började (som vanligt) med frukostpicknick på Ekö och fortsatte sedan kalaset med picknick i slottsparken.
  • Under Hampus semester hälsade vi på Micke och Linda i Västerås som var nyförlovade och allt!
  • Jag matchade läppstiftet med tröjan och körde ganska mycket med looken: läppstift och ingen mascara.
  • Jag började upptäcka yogan och försökte lära mig lite försiktigt.
  • Vi fortsatte med våra picknickar men vi kom inte alltid iväg så långt, här hamnade vi i gräset nedanför köksfönstret.
  • Till sist fick jag äntligen plocka blåbär i trollskogen!
     Augusti
  • Jag fyndade ett par gamla Lee-hängslebyxor som matchade hallmattan.
  • Jag och Annie var på yogaläger i fyra dagar, mitt livs bästa investering.
  • Innan skolan drog igång åkte vi på minisemester till Kullaberg, så himla vackert men regnigt.
     September
  • I september månad tillbringade jag all min tid i skolan, men jag hann med ett besök hemma också. Vi gjorde en utflykt till raset för att plocka stenar och lypon och andas havsluft. 
     Oktober
  • Bjöd syrran på frukost på favoritcafét.
  • Firade lite halloween med alla Hampus syskonbarn.
  • Annie och jag fyllde 23 år, det firades i vår lägenhet!
  • Även oktober månad innebar sjukt mycket plugg, det har verkligen varit det mest intensiva pluggåret. Jag sov över i Växjö flera gånger i veckan på "hotell Linda"! 
  • En gruppbild med utbytesstudenterna Naoko och Kevin, här har vi äntligen lämnat in och redovisat vår rapport. 
     November
  • Hampus visade mig en jättevacker skogsglänta där det fanns sjukt stora stenar, det känndes nästan som en sagovärld.
  • Under hösten och vintern gick jag två kurser i Kalmar och slapp äntligen pendla för ett tag. Det fick dock resten av klassen göra. Jag, Anna och Linda lyxade till det med en lunch på Hanssons krog en dag.
  • Jag kände att det var dags för en förändring och klippte lugg väldigt spontant. Känner mig som hemma.
  • Mormor och jag köpte garn till en kofta hon ska sticka till mig.
  • Jag upptäckte det här med målarbok för vuxna, så himla roligt!
     December
  • Den här vintern har nog varit den varmaste någonsin så det var svårt att få till några julkänslor. Trotts detta har det slunkit ner en och annan pepparkaka och lussebulle. 
  • Rätt som det var kom julafton! Jag jobbade på förmiddagen och körde sedan hem till familjen, men först hann jag med en selfie med min bättre hälft.
  • Hemma var mysfaktorn på topp och en hel hög med paket låg under granen.
  • Jag hade ansträngt mig lite extra med inslagningen det här året.
  • Det blev nyårsafton och jag satte på mig pälsen och strassörhängen.
  • 2016 firades in i Oskarshamn med dessa fina <3