Min julafton

Dagen innan julafton jobbade jag till kl.20 men jag hade lånat mina föräldrars bil så att jag kunde köra hem direkt efter att jag slutat. Så på julafton fick jag vakna upp hemma hos mamma och pappa. På morgonen kom Annie hem efter att ha jobbat natt på sjukhuset och lite senare kom min faster, mina kusiner och farfar för att äta julfrukost med oss. 
 
Ett trött men gulligt morgongäng som äter julgröt och skinkmacka.
 
Lilla pappsen!
 
Efter frukosten blev det fika och kaffe och provsmakning av varandras julgodis.
 
Lillasyster <3
 
 
Min älskade mamma!
 
Under granen hade det fyllts på med paket så tomten och bocken såg inte så ensama ut längre. Efter frukosten gick Annie och sov medans vi andra gick på en långpromenad för att tända ljus på framors grav och lämna julklapp till mamma och pappas gudbarn Joel som bor i byn bredvid.
 
Den obligatoriska gruppbilden framför granen när alla hade fixat sig fina. Jag, Annie och Ida. Mina systrar och bästa vänner, jag känner tacksamhet varje dag för att dom finns i mitt liv.
 
Efter Kalle Anka anslöt även Levi till vårt julfirande efter att också ha jobbat på sjukhuset. Resten av kvällen åt vi god mat, öppnade julklappar, fikade och avslutade med att titta på Ted Gärdestad filmen. Sedan var julafton för det här året över och dagen efter åkte jag till Kalmar för att jobba igen.
 
Min första jul på sju år som jag är själv men det gick bra, så länge jag har min familj så känner jag mig inte ensam. Hoppas att din jul har varit fin, lugn och mysig och att du har kunnat koppla av. Jag tror det bästa är att inte ha så mycket förväntningar utan bara se vart dagen tar en och försöka vara i nuet och känna tacksamhet för det lilla. 
 
God fortsättning på er!
#1 / / Annie:

Kärlek <3