Vardagsrummet

 
 
 
 
 
 
 
Här ser ni ena delen av mitt vardagsrum, det vill säga den del som jag är hyffsat klar med. Rummet är uppdelat i två delar; soff- och tv hörna samt matsalsdel. Jag är väldigt nöjd med soffan från IKEA och fåtöljen som fick flytta in från balkongen när sommaren tog slut. Jag har inte fått tag på något bra bord ännu men brickbordet passar så bra ihop med färgerna så det får stå där tills jag hittar en bra ersättare. Kuddarna och byrån tog jag med mig från förra lägenheten men Klippan filten och ljuslyktan från Paradisverkstaden fick jag i födelsedagspresent. Taklampan som är 50- eller 60-tal köpte jag i en antikaffär på Öland i somras. Den vackra tavlan på byrån fick jag i inflyttningspresent av Annie och Levi som de köpt på Fotografiska i Stockholm.
 
Då mitt kök inte är så stort så har jag valt att ha en lite större matsalsgrupp här också som har tillhört min farmor och farfar. Det består av ett bord som är utdragbart och rymmer upp till tio personer vilket är perfekt när familjen samlas. I lördags hade vi födelsedagskalas här och fick plats med 18 personer men det var på bristningsgränsen för vad lägenheten kunde ta. Som ni kan se har jag inga bilder på bordet och stolarna så det tar vi nästa gång tillsammans med tv-väggen. 
 
 
#1 / / Angelica Wåhlin:

Oj, vad fint!