Min andra semesterdag

Vet ni! Jag har precis gått på mitt livs första semester och kommer njuta av tre fantastiska (hoppas jag) veckor av sommar. Eller egentligen tjuvstartar jag lite då semestern börjar först på måndag, jag råkade bara ha tre dagars ledighet innan själva semetern. Hur som, den har börjat på topp i alla fall. I fredags lånade jag syrrans bil och körde hem till Öland till mamma, pappa och lillasyster. Igår fick jag planera dagen så jag och mamma begav oss först till en antikaffär där jag köpte en otrolig taklampa från vad jag tror är 50-tal. Efter ännu en loppis stannade vi på mitt nästa önskemål: Café Haget. Detta är utsikten från vårt bord!
 
 
Jag har inte varit sugen på mat på en vecka på grund av värmen men den här salladen satt väldigt fint.
 
Havet låg precis bleke och graderna i luften den här dagen måste ha legat på närmare 27-30 grader. 
 
 
 
Vi var såklart tvungna att kika in i Caroline Möllers verkstad och beundras samt shoppa lite. 
 
Hejdå Haget! Det var trevligt att i alla fall ha besökt dig en gång den här sommaren.
 
Nästa stopp blev havet. Vi hade ingen AC i bilen och höll på att smälta bort men vi var förberedda och hade med oss badkläder och så hade vi köpt med oss bullar från Haget.
 
 
 
 
Efter ett iskallt dopp och fika i magen så körde vi hemmåt igen. 
 
 
 
 
Det blev grillat till middag och resten av kvällen gick åt till att redigera dessa bilder, ha mini spa med sheet mask och fotbad. Tack för en fantastisk start på semestern och tack för att mina föräldrar bor på denna vackra ö! 
 
#1 / / Rebecca Adnell:

Uuuunderbart! Älskar tonen i dina bilder <3

Svar: Åh tack snälla! :D <3
None None