Syutmaningar

 
 
 
 
 
Jag har sytt ett klädesplagg helt själv och är rätt så stolt faktiskt! Sedan jag var liten har jag varit intresserad av sömnad och i släkten har vi några riktigt duktiga skräddare, däribland min mormor. Jag har sytt en hel del kläder förut men då med mormors hjälp och då blir jag ganska bekväm och låter henne ta över när något blir lite klurigt. Men nu har jag bestämt att jag ska lära mig så att jag kan sy helt på egen hand. När jag fyllde år för några veckor sedan fick jag en sybok av mormor och morfar, nämligen "love at first stitch" som är en bok för nybörjare med mönster och pedagogiska förklaringar. Första utmaningen var att sy ett par pyjamasbyxor och resultatet kan ni se ovan. Det var väldigt roligt att få utmana sig själv lite och nu vill jag bara sy mer! Nästkommande projekt är att sy två kjolar och en topp, det kommer bli bra mycket svårare än dessa pyjamasbyxor men det får ta den tid det tar.