Glimtar från lägenheten

Jag tänkte visa några platser och saker i vår lägenhet som jag gillar lite extra mycket just nu.
Först har vi den nya prydnadskudden med fransar i sovrummet som går så himla bra ihop med överkastet jag köpte i Afrika förra vintern. Det gav den där lilla extra detaljen som jag kände fattades innan. Sedan har vi min favorit plats i hemmet, nämligen min älskade kökssoffa i köket. Där kan jag sitta hur länge som helst och titta ut, det är lite extra mysigt nu på sommaren när innergården är sprängfylld med grönska. Dock har de ställt upp en stor ful byggnadsställning precis utanför fönstret, men den ryker förhoppningsvis snart. För att kompensera att vi inte har någon balkong har vi planterat lite kryddor och ställt i fönstret, persilja, småbladig basilika och gräslök blev det. Till sist har vi det lilla växtbordet i vardagsrummet. På sommaren blir det alldeles för varmt i fönstren för dessa växter och då kom jag på den briljanta idén att samla dem på ett brickbord, där trivs de mycket bra! När jag satte ihop dessa bilder upptäckte jag en röd tråd, jag har växter överallt. Kan verkligen inte få nog av dem, tror det är lantisen i mig som längtar enormt efter en trädgård.