En mysig måndagsförmiddag


Igår följde jag med min faster och farfar till Bäckebo där min mormor och morfar bor, gammelmormor var med också vilket var väldigt roligt. Vi bjöds på massor av gott fika som mormor hade bakat, och det är så underbart att kunna sitta ute och äta så här års. Efter fika och en del pladder gick vi runt i mormor och morfars trädgård som är som en lustgård. De har båda ett stort intresse för växter och de har gjort varje hörn av trädgården till en egen liten oas med olika teman. Efter att vi luktat på varenda blomma ville gammelmormor visa hur hon bodde så då gick vi bara genom häcken för en husesyn. Hon visade mig alla bilder hon målat i en sådan där målarbok för vuxna, inte dåligt för en 95 åring må jag säga! Hemma hos g-mormor är varje rum fyllda med olika virk-projekt som hon sysselsätter sig med. Det är inte så svårt att gissa vart mitt intresse för mormorsrutor kommer ifrån, det är såklart g-mormor som har lärt mig allt. När denna mysiga förmiddag övergick till eftermiddag åkte vi hem till Kalmar och Öland igen.