Lite nytt på väggarna

 
Efter att ha bott i vår nuvarande lägenhet i ett och ett halvt år så är det först nu vi har lyckats få upp lite tavlor på väggarna, i alla fall i vardagsrummet. Varför är det alltid det sista man gör när man flyttat in? Jag tycker i alla fall att tavlor är ett enkelt knep för att få hemmet mer personligt och ombonat. Det behöver ju inte heller bara vara tavlor, det blir lite roligare om man blandar upp med tillexempel något instrument, något vackert klädesplagg eller ett fint tyg, det är bara att låta fantasin flöda! Åter till vårt vardagsrum: den första tavlan på elefanten är från Fotografiska i Stockholm och den har nog väntat i två år i garderoben innan den blev inramad. Vi hängde även upp min gitarr och hänganordningen har jag kommit på själv, smart tycker jag! Till sist fick Hampus två tavlor av mig i födelsedagspresent och motiven speglar honom väldigt mycket, de fick spikas upp ovanför hans skrivbordshörna. (Och nej jag har inte rosor på skrivbordet egentligen, det var bara för bildens skull)