En tisdag

Här började jag min dag, i min underbara säng vilket är det bästa köpet vi har gjort. Jag sov till sju, åt frukost i sängen och kollade på serier. Efter två och ett halvt år av att gå upp klockan fem och sätta sig på ett fullsmockat tåg vid sju, så är detta verkligen lyx för mig. 
 
Sedan gick jag motvilligt upp för att fixa med smink och kläder. Den här stickade capen från Esprit har varit väldigt välanvänd det här vinterhalvåret och skyddat mig från kylan.
 
Efter en biltur över bron befann jag mig här! Jag praktiserar nämligen hos homestylisten och egenföretagaren Kristina som har sitt showroom i Stora rör på Öland. Lokalen är så sjukt stor och vi har varit helt ensamma här i tre veckor, inget oss emot då vi pratar oavbrutet och slipper tänka på att vi stör någon. Förutom de vackra bjälkarna finns det ett panoramafönster med utsickt över havet och ölandsbron, dock blev det ingen bild för det var så tråkigt väder...
 
När vi inte har kunder för styling så syr vi gardiner och kuddar som olika kunder har beställt. Kristina har många rullar med Mairo tyger och ännu fler galgar med tygprover. Behöver jag änns nämna att jag trivs?!
 
Vackra tygprover från Morris!
 
Här är monster-symaskinen som jag kallar den, men jag har faktiskt lyckats sy ihop några kuddfodral med dragkedja och allt, det gäller bara att akta fingrarna så att de inte ryker med. 
 
Nu blev det ett jättehopp till kvällen! Kristina hade nämligen fått ett uppdrag kvällen innan av en fotograf som ville hyra möbler till en fotografering med Lisa Bengtsson. Så vi fick lasta in en soffa och lite annan rekvisita i bilen och köra tillbaka till Kalmar. Vi hade några konsultationer inbokade också men den sista fick jag hoppa över och istället vara med och styla vid fotograferingen. Det var väldigt häftigt att befinna sig i en riktig (och gigantisk) fotostudio samt att styla bilder åt Lisa Bengtsson, hon designar så snygga mönster! När jag kom hem igen senare på kvällen var jag ganska så trött och landade i soffan, och min faster kom på besök. 
 
Det var min tisdag!
 
 
#1 / / Annie:

Wow!! Vad härligt du har haft det, jag vill också ha Morris- gardiner 😍 Kram

Svar: Ja det har verkligen varit en rolig praktik! Jag tror Morris-gardiner skulle vara väldigt fint i din lägenhet =) <3
None None