Min lediga dag

 
I torsdags förra veckan hade jag äntligen en ledig dag från både ICA och Strand. Istället för att sitta fast i lägenheten beslutade vi oss för att ta bilen hem till mina föräldrar vilket visade sig vara en väldigt bra idé. Vädret började lite svajigt med ösregn men lagom till att vi kom fram dök solen upp. Jag var lite rastlös så jag drog med mig Hampus och mamma på en liten loppis runda, och som jag har längtat efter det! Vi började på en loppis med så mycket fint, tyvärr var allt lite för dyrt så det blev inga köp där för min del. Dock tog jag igen det på nästa loppis vi åkte till, det gjorde de andra två också. Fynden visar jag i ett senare inlägg! När vi fyndat klart var vi hungriga så vi åkte hem och åt korv på glasverandan. Nästa aktivitet för dagen var vindsurfing och det kan ha varit den härligaste stunden på hela sommaren. Tyvärr blåste det för mycket för att jag skulle orka dra upp seglet men Hampus kämpade på och efter ett antal rundor ner i vattnet kom han iväg. Medan Hampus och pappa surfade låg jag på stranden och bara njöt av sommaren och att vara ledig. När det vankades middag åkte vi hem och då hade även Are, Frida och josef anlänt.

Det var den lediga torsdagen och den ska lag lagra i minnet och ta fram när det är mörkt och kallt. Men innan vi börjar tänka på vintern så ska jag njuta av augusti och att jag har tre semesterdagar att se framemot den här veckan. Då drar vi till Gotland med min kusin och hennes pojkvän!