Hej från Afrika och ett nytt år

Det känns nästan lite konstigt att skriva här med tanke på hur sällan jag uppdaterar men med ett nytt år tycker jag att det var på tiden. Just nu befinner jag mig i Sydafrika och det är också här jag har firat jul och nyår med min familj och ett härligt gäng på 12 personer. Resan har varit helt fantastisk med många fina minnen och nya (och gamla) bekantskaper, jag har även kunnat stryka en punkt från min drömlista: åka på safari i Afrika. Att resa får en alltid att tänka efter lite extra och få perspektiv på sitt liv hemma men även att på riktigt uppskatta det man reser ifrån som oftast tas för givet i den hektiska vardagen. Med det sagt så tar jag nya tag och välkomnar 2015 med en längtan efter nya möjligheter och erfarenheter, och tackar det gångna året för allt fint det fört med sig.

 

Första bilden för i år måste såklart bli en selfie med världens mäktigaste djur!