Ölands skördefest

Nu var det några veckor sedan skördefesten höll av stapeln men det är först nu som jag har gått igenom bilerna. Vi åkte runt på södra Öland med familjen och tittade runt och vi hade så himla fint väder, höstkänslan ifann sig verkligen. Mitt favoritmål för dagen var Capellagården. Jag fick så mycket inspiration och ett nytt framtidsmål!
 
Här kommer massor av bilder från dagen.
 
 
Vårt första stopp var på Eriksöre där det fanns pumpor i alla de slag. Hampus fick låna min hatt när jag var trött på att den bara blåste av.
 
 
Sedan var det dags för fika och vi hamnade tillslut på en åker.
 
Efter fikat var det dags för Capellagården.
 
 
 
Deras möbelutbildning är helt otrolig! Eleverna kommer från hela världen för att utöva sina talanger, kolla bara på bordet och pallen här ovan. Perfektion är vad jag skulle kalla det.
 
 
En trappa upp låg min favorit, nämligen vävningsdelen.
 
 
Det här syrummet hade jag inte tackat nej till.
 
Ute i trädgården var det minst lika vackert och mysigt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En dag kanske jag tar mod till mig att söka hit men tills dess ska jag kämpa klart med min nuvarande utbildning och under tiden får jag drömma lite om vävsalarna i smyg.
#1 / / maja:

asså capellagården. Det är så otroligt mysigt och vackert. Vill ditt igen.