Göteborg

Jag tänke att vi skulle titta på lite bilder från när Hampus och jag var i Göteborg för ett par veckor sedan. Vi tog tåget dit och övernattade på scandic en natt. Våra aktiviteter var shopping, fika och mat! Det var himla varmt dessa två dagar så det var tacksamt med ac i butikerna. 
 
 
Vårt första fikastopp blev på espresso house.
 
 
Vi var tvungna att ta lite turistbilder. Här är jag i mitt nyinköpta läppstift!
 
Utsikten från vårt hotellrum.
 
På kvällen gick vi runt för att hitta en bra restaurang och tillslut hamnade vi på en mysig uteservering till en italiensk restaurang. Det här var utsikten från ena hållet.
 
Och utsikten åt andra hållet.
 
 
 
 
När vi var proppmätta och nöjda gick vi tillbaka till hotellet igen, tog en öl i baren, gick och lade oss och kollade på film för att orka ännu en dag med shopping.
 
Nästa dag gick vi runt i de lite mer ovanliga butikerna, i alla fall är de ovanliga för oss kalmarbor, och så blev det lite mer fika såklart.
 
Här är jag utanför favoritbutiken <3 Dagen till ära hade jag mina marimekko converse som fick uppskattande kommentarer av personalen. 
 
Framått kvällen var vi helt slut och det var dags att ta tåget tillbaka hem igen.
 
Jag är så glad att vi tog oss iväg för det finns ingen plats jag kan längta så mycket till som Göteborg.
Vi fick två super fina dagar och jag är glad att jag har hittat en person som älskar att shoppa lika mycket som jag gör! <3